Door Ralph Dambacher
16/09/2011
De toekomst is er
Ontkennen heeft geen zin. Toen u Back to the Future 2 voor het eerst zag, wilde u ze ook. De zelfstrikkende Nike-schoenen uit 2015. En het valt ook niet te ontkennen dat Nike een van de coolste in-film reclamecampagnes ooit bedacht heeft, voor een product dat zelfs nog niet eens bestond.
Onder het motto "It's about time", biedt de schoenmaker nu al de mogelijkheid om dit mooie staaltje futuristisch voetenwerk te bemachtigen. Op Ebay loopt sinds een week een grote veiling waarbij geboden kan worden op de - helaas nog niet zelfstrikkende - Nike MAGs. Overigens hoeft u voor minder dan 2000 euro al niet meer aan te schuiven. Eén paar werd gisteren zelfs live geveild in het Planetarium van Artis. Opbrengst: 5000 euro.
Nu denkt u: "ja maar dit is toch geen schoenenblog?" Klopt, en hoewel we normaal geen aandacht zouden besteden aan schoenenreclames, hebben we nu twee goede redenen om dat wel te doen. Ten eerste komt de opbrengst van de veiling ten goede aan de Michael J. Fox Foundation die zich inzet voor Parkinson-patiënten. En ten tweede heeft Nike Christopher Lloyd, de DeLorean en Frank Marshall (uitvoerend producent van de Back to the Future-films weten te strikken voor een reclamefilmpje: