Door Filip Aelbrecht
15/08/2012
Het nieuwe Amerikaanse televisieseizoen doorgelicht
Herhaling van dramazetten
Wie het lijstje van nieuwe dramareeksen voor komend televisieseizoen bekijkt, ziet dat de meesten weinig origineel genoemd kunnen worden. Infamous (NBC) lijkt een ware rip-off te zijn van ABC’s succesreeks Revenge. De brandweerreeks Chicago Fire (NBC) is dan weer zo klassiek van opzet dat een Amerikaanse criticus al tweette dat hij de serie de beste nieuwe reeks vond … van 1994.
The Mob Doctor (Fox) probeert dan weer House M.D. te zijn in het maffiamilieu en lijkt op het eerste zicht het teleurstellende resultaat op te leveren dat je daarvan verwacht. Bij jeugdzender The CW vuren ze dan weer de zoveelste ziekenhuisserie (Emily Owen M.D.) op haar kijkers af en probeert ze een prequelreeks te maken van Sex and the City (The Carrie Diaries), maar ondertussen heeft ze alle trailers voor die reeks al van het net gehaald.
ABC probeert het dan weer met de zoveelste mysteriereeks, namelijk Zero Hour, maar dat blijkbaar zo slecht is dat het geheid op een fiasco afstevent. En zelfs het nieuwste J.J. Abrams-project voor televisie (Revolution – NBC) kan eigenlijk maar weinig enthousiasme opwekken, ook al beloven de makers deze keer wel snel de nodige antwoorden te geven. CBS tenslotte doet ook zijn duitje in het zak van weinig originele reeksen. Zo starten zij met een zoveelste advocatenreeks, Made in Jersey, en maken ze voor de zoveelste politiereeks gebruik van het personage Sherlock Holmes (Elementary). Al zou volgens de eerste meningen deze laatste reeks al bij al toch nog meevallen en de moeite waard kunnen zijn.
Plaats uw reactie
Mayann op 19/11/2014
Bijna twee jaar later blijkt toch dat hier reeldijk wat haken en ogen aanzitten. Een unboxing' even gauw op YouTube gooien is iets wat de doorsnee amateur blogjes goed lukt, maar iets wat er ook goed en professioneel uitziet vergt toch wat meer tijd en investeringen om niet te spreken van technische kennis. Iedereen lijkt wel wat met video te willen, maar als men hoort wat het kost, daalt het enthousiasme rap en de goedkopie' variant is toch niet echt iets waar je als content provider of uitgever trots op kan zijn.